Usein kysyttyä


Palaa otsikoihin

Mihin aikaan tilaamani muuttolaatikot tulevat?

Toimitamme laatikot arkipäivisin klo 8.00–21.00 ja lauantaisin klo 9.00-17.00 välisenä aikana. Lisäkorvausta vastaan voit saada laatikot myös täsmä-, pika- tai yö- ja viikonlopputoimituksena. Laatikoita ei tarvitse olla vastaanottamassa, vaan voimme jättää ne ennalta sovittuun paikkaan, kuten esimerkiksi rappukäytävään tai autokatokseen. Mahdollinen ovikoodi on hyvä ilmoittaa jo tilausvaiheessa.

Palaa otsikoihin

Onko Niemellä muuttolaatikkotoimituksia viikonloppuisin?

Pääsääntöisesti toimitamme muuttolaatikoita arkipäivisin klo 8.00–21.00 ja lauantaisin klo 9.00-17.00 välisenä aikana. Sovittaessa voimme toimittaa laatikoita myös yö- ja viikonlopputoimituksena, jolloin veloitamme toimituksesta normaalien tuntiveloitushintojen mukaisesti. Tarjoamme arkisin klo 8-21 ja lauantaisin klo 9-17 myös täsmätoimituspalvelua eli kuljetusta juuri sinun toivomaasi kellonaikaan, nämä kuljetukset hinnoitellaan erillisen täsmätoimituspalveluhinnastomme mukaisesti. Valikoimassamme on myös pikatoimituspalvelu kahden tunnin sisällä tilauksestasi, tämän palvelun laskutus menee tuntiveloitushinnastomme mukaan.

Palaa otsikoihin

Voinko itse hakea/palauttaa laatikoita?

Laatikoita ja pakkaustarvikkeita voi noutaa toimipisteestämme ja palauttaa sinne arkipäivisin klo 8.00–18.00 välisenä aikana. Laatikkotilauksen voi tehdä etukäteen NiemiKaupassamme vähintään yhtä arkipäivää aikaisemmin.

Palaa otsikoihin

Voinko hakea vuokralaatikot yhdestä toimipisteestänne ja palauttaa ne toiseen?

Voit palauttaa vuokraamasi muuttolaatikot eri toimipisteeseemme kuin mistä olet ne noutanut. Muuttolaatikot voi palauttaa kaikkiin toimipisteisiimme Pasilaa ja Stockmannia lukuun ottamatta.

Palaa otsikoihin

Kuuluvatko muuttolaatikot muuton hintaan?

Laatikoista perimme erikseen päivävuokran ellei toisin ole sovittu. Mahdollisista kampanjaeduista on hyvä kysyä tilausta tehdessä.

Palaa otsikoihin

Tarvitsenko muuttoa varten erillisen vakuutuksen?

Niemellä on tapaturmavakuutus, joka kattaa Niemen omalle henkilökunnalle työssä aiheutuneet tapaturmat. Kuljetuksissa Niemellä on siirrettävälle irtaimistolle yleinen tiekuljetusvakuutus, joka perustuu Tiekuljetussopimuslakiin. Niemen korvausvastuu ja vakuutus kattavat ainoastaan Niemen oman henkilökunnan aiheuttamat vahingot. Olemme vakuuttaneet varastoitavat tavarat murto-, palo- ja vesivahinkojen varalta 15 000 euroon asti yhtä asiakasta kohden. Vakuutus ei korvaa rahaa, arvopapereita eikä jalometalleja.

Tarvittaessa asiakas voi ottaa muuttopäivälle Niemen kautta erillisen vakuutuksen, josta tehdään tarjous erikseen.

Palaa otsikoihin

Minkä kokoisia autoja Niemeltä löytyy?

Autoja löytyy kolmea eri kokoluokkaa: pakettiautot, pienet muuttoautot ja isot muuttoautot. Pakettiautot soveltuvat pienten yksittäisten irtaimien, kuten sohvan tai pienten laatikkomäärien siirtoon. Pienet muuttoautot soveltuvat n. 30 neliön ja sitä pienempien yksiöiden muuttoihin. Yksiöitä isommissa asunnoissa sekä pitkän matkan muutoissa suosittelemme käytettäväksi isoa muuttoautoa, jolloin kaikki irtain saadaan siirtymään taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti kerralla. Palvelumme sisältää auton ja kuljettajan.

Mahdollisten auton rajoituksien (korkeus, auton paino jne.) osalta on hyvä tilausvaiheessa keskustella myyjän kanssa, jotta palvelutuotantomme pystyy järjestämään muutolle oikean kokoisen auton.

Palaa otsikoihin

Pitääkö tavaroita suojata ja miten/millä?

Tavarat tulisi olla suojattuna asianmukaisesti ennen muuttoa. Asianmukainen pakkaus tarkoittaa tavaroiden pakkaamista Niemen muutto-ohjeiden mukaisesti. Asianmukainen pakkaus on aina asiakkaan vastuulla ellei toisin ole sovittu. Mikäli siirrettävät tavarat eivät ole pakattu asianmukaisesti, ei Niemi korvaa tapahtuneita vaurioita.

Tarjoamme yhtenä palveluna myös pakkaus- ja suojauspalveluita. Tiedot saatavilla olevista pakkaus- ja suojausmateriaaleista löytyvät NiemiKaupastamme.

Palaa otsikoihin

Mitä muutto maksaa?

Muuton hintaan vaikuttaa useampi tekijä, ja näin ollen muuttojen kustannuksetkin vaihtelevat. Muuton kestoon vaikuttavia tekijöitä ovat mm. asunnon koko, tavaroiden määrä, muuttomatkat, kerroksien määrät, hissien hyödynnettävyys ja kantomatkat. Asunnon koko, tavaroiden määrä ja olosuhteet vaikuttavat muuttajien määrään, joka puolestaan on suorassa yhteydessä muuton hintaan.

Eri muuttopalveluihin voit tutustua sivuillamme. Tarjouspyynnön voi lähettää nettisivuiltamme löytyvällä lomakkeella. Antamiesi tietojen pohjalta kartoitamme muuttokustannukset.

Palaa otsikoihin

Muuttoni aloitusajaksi on merkitty klo 12.00–15.00. Mihin aikaan miehet tulevat paikalle?

Iltapäivällä suoritettavat muutot aloitamme kolmen tunnin aloitusliukumalla. Tarkempi aloitusaika riippuu siitä, mihin aikaan miehistö vapautuu edeltävältä muutolta. Muuttomiehistö soittaa asiakkaalle tarkemman saapumisajan ennen toimistoltamme lähtöä.

Palaa otsikoihin

Tekevätkö miehet asennustöitä (lamput, pesukoneet jne.)?

Suoritamme sovittaessa myös asennustyöt. Tilausvaiheessa tulee ilmoittaa, mitä asennustyötä on tiedossa. Näin pystymme varaamaan muuttomiehistölle mukaan oikeat työkalut. Huomioithan, ettemme suorita erityisosaamista vaativia asennustöitä, kuten esim. sähkö- ja putkimiehelle kuuluvia töitä.

Palaa otsikoihin

Maksavatko miesten tauot jotakin asiakkaalle?

Niemen työntekijät – samoin kuin minkä tahansa muunkin vastaavan palveluyrityksen – ovat oikeutettuja pitämään lakisääteiset kahvi- ja ruokatauot. Taukojen määrä vaihtelee muuton kestosta riippuen. Ruoka- ja kahvitauot sisältyvät palvelutapahtumasta veloitettavaan kokonaishintaan.

Palaa otsikoihin

Kantaako kuljettaja myös tavaroita muuton yhteydessä?

Kuljettajamme vastaa ensisijaisesti auton pakkaamisesta ja purkamisesta sekä neuvoo ja auttaa mahdollisuuksien mukaan muuton toteutuksessa. Tästä syystä kantajat on hyvä varata erikseen, jotta muutto saadaan suoritettua mahdollisimman sujuvasti. Tarvittaessa kuljettaja osallistuu myös kantamiseen. Eri muuttopalveluihin voit tutustua sivuillamme.

Palaa otsikoihin

Pääseekö muuttoauton kyydissä asiakaskin uuteen osoitteeseen?

Asiakas pääsee muuttoryhmämme mukana uuteen osoitteeseen, mikäli autossa on tilaa.

Palaa otsikoihin

Miksi verkkokaupassanne tehtävät ostokset voi maksaa vain laskulla?

NiemiKaupasta tilattavien vuokratuotteiden osalta asiakkaan ei vielä tilausvaiheessa tarvitse määritellä tuotteiden palautuspäivää. Tästä syystä tilausvaiheessa ei aina voida tietää vuokratuotteiden vuokran loppusummaa eikä niitä voi tilausvaiheessa siksi maksaa. Muille tuotteille olisi mahdollista luoda myös verkkopankki- ja korttimaksuvaihtoehdot, mutta verkkokauppaan ei ole mahdollista tehdä eri maksuvaihtoehtoja erityyppisille tuotteille. Tästä syystä kaikkien tuotteiden osalta ainoa maksuvaihtoehto on lasku.

Palaa otsikoihin

Miksi saan erikseen laskun muutosta ja muuttolaatikoista?

Yleensä muuttolaatikot palautuvat vasta muutaman päivän tai viikon jälkeen muutosta, jolloin laskutuksemme pyrkii veloittamaan muuttolaatikot asiakkaalta sen jälkeen, kun ne ovat palautuneet. Muuttotapahtuman laskutusta varten vaadittavat dokumentit palautuvat laskutukseemme yleensä pian muuton jälkeen, jolloin lasku muutosta lähtee asiakkaalle nopeammin.

Palaa otsikoihin


Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä
Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.
Sulje

Evästekäytännöt

Tätä sivustoa käyttämällä hyväksyt, että voimme asettaa evästeitä tietokoneellesi tai mobiililaitteeseesi.

1. Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

Lisätietoa evästeistä saat sivulta www.aboutcookies.org.

2. Miksi evästeitä käytetään?

Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

3. Mitä evästeitä käytetään?

Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

4. Evästeiden hallinta ja estäminen

Jos et halua vastaanottaa evästeitä, voit muuttaa Internet-selaimesi asetuksia niin, että saat ilmoituksen aina kun evästeitä ollaan lähettämässä tietokoneellesi. Vaihtoehtoisesti voit estää evästeiden käytön kokonaan. Evästeiden käyttöä voi rajoittaa tai sen voi estää Internet-selaimen kautta (katso tarkemmat tiedot selaimen ohjeista).

Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

Sulje